xόριππος on line

Το κέντρο Θεραπειών, Εκπαίδευσης, Διάγνωσης και Άθλησης xόριππος, προσφέρει ολοκληρωμένη υποστήριξη και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και καινοτομίας σε παιδιά κάθε ηλικίας καθώς είναι Πιστοποιημένο από:

  • τη μονάδα Αναπτυξιακής και Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών
  • την Εταιρεία Ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου και
  • το Τμήμα Ειδικής Αγωγής της Παιδαγωγική Σχολής Νηπιαγωγών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου.

Από τον Μάρτιο του 2019 λόγω των νέων συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας covid-19, το κέντρο μας έχει εκπαιδευτεί στην on line χρήση διαφορετικών εργαλείων και ebooks και αναλαμβάνει να αξιολογήσει τον τομέα ανάπτυξης του ενδιαφερόμενου και να στοχοθετήσει με τη Διεπιστημονική Ομάδα το πλάνο της on line παρέμβασης, συμβάλλοντας έτσι στην βελτίωση της συνολικής ανάπτυξης και λειτουργικότητας ενός παιδιού.

Ο xόριππος στην υπηρεσία των ειδικών θεραπειών μέσω της Τεχνολογίας

Όπου κι αν διαμένετε, στο εξωτερικό, σε απομακρυσμένο νησί ή βρίσκεστε μακριά από εξειδικευμένες υπηρεσίες, η υπηρεσία Ειδικών Θεραπειών μέσω Τεχνολογίας από τον xόριππο είναι διαθέσιμη για όλους. Αξιοποιούμε όλους τους διαθέσιμους πόρους, χρησιμοποιούμε πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης, επιλέγουμε εξειδικευμένες διαδικτυακές εφαρμογές, διαδικτυακές εκπαιδευτικές δραστηριότητες και θεραπευτικό λογισμικό για να υποστηρίξουμε με τον καλύτερο τρόπο κάθε παιδί ή ενήλικα που χρειάζεται θεραπεία. Σχεδιάζουμε εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης και πραγματοποιούμε on line δομημένα θεραπευτικά προγράμματα κατόπιν Διεπιστημονικής Αξιολόγησης. Μαζί ανακαλύπτουμε τα οφέλη και τους περιορισμούς της εξ αποστάσεως παρέμβασης και συναποφασίζουμε το σχήμα της θεραπείας.

N

Τι είναι η Τηλε-Θεραπεία

Είναι εξειδικευμένη παρέμβαση που παρέχεται χρησιμοποιώντας πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης. Οι διαδικτυακές θεραπείες παρέχουν τη δυνατότητα σε ενήλικες και παιδιά που παρουσιάζουν δυσκολίες να λάβουν την αναγκαία θεραπεία χωρίς φυσική παρουσία. Στο κέντρο μας αξιοποιούμε την κλινική μας εμπειρία στην τηλεθεραπεία και σχεδιάζουμε εξατομικευμένες διαδικτυακές υπηρεσίες:
1. αποκλειστικά μέσω τηλεθεραπείας ή
2. συνδυασμός On line και δια ζώσης παρέμβασης

N

Διαδικτυακή Αξιολόγηση

Η On line αξιολόγηση περιλαμβάνει Ειδικά Πρωτόκολλα εξειδικευμένης διαδικτυακής αξιολόγησης αναλόγως του αναπτυξιακού/μαθησιακού προφίλ του ενδιαφερόμενου.
N

Διαδικτυακές Υπηρεσίες

Στον όρο διαδικτυακές υπηρεσίες συμπεριλαμβάνονται συνεδρίες: Λογοθεραπείας, Εργοθεραπείας, Ειδικής Διαπαιδαγώγησης, Συμβουλευτικής Γονέων, Παιδιών και Εφήβων, Εποπτείες επαγγελματιών και Συνοδών Παράλληλης Στήριξης.
Όλες οι υπηρεσίες απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού.

Αυτισμός

  • Λογοθεραπεία
  • Εργοθεραπεία
  • Θεωρία του Νου
  • Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία
  • Εναλλακτικά Συστήματα Επικοινωνίας
  • Θεραπεία Συμπεριφοράς
  • Κοινωνικές Ιστορίες

Νοητική Υστέρηση

  • Λογοθεραπεία
  • Εργοθεραπεία
  • Ψυχοκινητική Αγωγή
  • Δεξιότητες Αυτόνομης Διαβίωσης

ΔΕΠΥ

  • Λογοθεραπεία
  • Εργοθεραπεία

Σύνδρομα

  • Λογοθεραπεία
  • Εργοθεραπεία
  • Λειτουργική Ανάγνωση – Γραφή
  • Δεξιότητες Αυτόνομης Διαβίωσης

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

  • Δυσλεξία
  • Ειδική Γλωσσική Διαταραχή
  • Δυσγραφία

Δείγμα εξ αποστάσεως παρέμβασης

Λογοθεραπεία: Γλωσσική Διαταραχή (ειδική γλωσσική διαταραχή, ανώριμη γλωσσική εξέλιξη), Φωνολογική Διαταραχή Ομιλίας, Διαταραχές Φωνολογικής Επίγνωσης, Αρθρωτικές Διαταραχές (δυσαρθρία, δυσπραξία), Τραυλισμός, Μαθησιακές Δυσκολίες (δυσλεξία, δυσγραφία), Σχολική Ετοιμότητα, Υποστήριξη δίγλωσσων παιδιών.

Εργοθεραπεία: Συμπεριφορική αξιολόγηση από εξειδικευμένη θεραπεύτρια με την βοήθεια της τεχνολογίας και συμβουλευτική για:
Διαταραχές Σίτισης
Δυσκολίες στην ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα
Συναισθηματικά ξεσπάσματα (tantrums)
Δυσπραξία
Υπερκινητικότητα
Δυσκολίες οριοθέτησης

Συμβουλευτική γονέων σε θέματα διαχείρισης συμπεριφοράς

Εποπτείες επαγγελματιών & Συνοδών Παράλληλης Στήριξης

Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες απευθύνονται σε κατοίκους τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού.

Μπορούν όλοι οι ενήλικες και τα παιδιά να συμμετέχουν;
Κάθε ενήλικος ή παιδί είναι διαφορετικοί όπως και κάθε δυσκολία. Κατόπιν εξειδικευμένης αξιολόγησης μπορούμε να γνωρίζουμε εάν και με ποιον τρόπο μπορεί να υποστηριχθεί ένα παιδί ή ενήλικος διαδικτυακά και υπό ποιες προϋποθέσεις.
Η τηλεθεραπεία δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική όπως η παραδοσιακή θεραπεία. Αλήθεια ή Μύθος;

Μύθος. Στον κύκλο των ειδικών θεραπειών κυκλοφορεί ο μύθος ότι η τηλεθεραπεία είναι κατώτερης ποιότητας από την δια ζώσης θεραπεία. Στην Αμερική η τηλεθεραπεία χρησιμοποιείται από το 1990 και θεωρείται ένας αποτελεσματικός τρόπος θεραπευτικών υπηρεσιών σύμφωνα πάντα με βάση τις ακαδημαϊκές έρευνες και μελέτες (Mayo Clinic, ASHA, Kent State University). Ωστόσο πάντα συζητούνται οι προϋποθέσεις και οι περιορισμοί. Ο Βρετανικός και Αμερικανικός σύλλογος λογοθεραπευτών δίνουν αναλυτικά δεδομένα για την αποτελεσματικότητα της τηλεθεραπείας στη λογοθεραπεία.

Η Τηλεθεραπεία είναι τεχνικά δύσκολη στην εφαρμογή της. Αλήθεια ή Μυθος;

Μύθος. Ακόμη και οικογένειες που δεν είναι καταρτισμένες τεχνολογικά μπορούν εύκολα να εξοικειωθούν. Η τεχνολογία στις ημέρες μας μπορεί να είναι εξελιγμένη ωστόσο η εγκατάσταση και η χρήση αυτής της τεχνολογίας είναι αρκετά εύκολη και απλή. Το κέντρο μας παρέχει όλες τις απαραίτητες οδηγίες και τηλεφωνική υποστήριξη για την εγκατάσταση της πλατφόρμας.

Τεχνικός εξοπλισμός:

Απαιτείται:
1. Ηλεκτρονικός υπολογιστής ή τάμπλετ με μικρόφωνο ή κινητό τηλέφωνο
2. Κάμερα & Ηχεία
3. Καλή σύνδεση στο διαδίκτυο

Οδηγίες: Ο χώρος διεξαγωγής της τηλεθεραπείας θα πρέπει να είναι ήσυχος και απομονωμένος από το υπόλοιπο σπίτι του κατά την ώρα της συνεδρίας.
Για την παροχή εξ αποστάσεως συνεδρίας υψηλής ποιότητας (π.χ. online λογοθεραπεία), το περιβάλλον τόσο του θεραπευτή όσο και του παιδιού πρέπει να ελεγχθούν ως προς:

  • τη φωτεινότητα του χώρου (επαρκής φωτισμός, να διακρίνονται καλά τα πρόσωπα)
  • αποφυγή περισπασμών από τους οικείους όπως αδέλφια, κατοικίδια,
  • το επίπεδο θορύβου να είναι χαμηλό για να μην επηρεάζεται ο ήχος, π.χ. να μην παίζει τηλεόραση στο δωμάτιο, μουσική, να μην μιλάει ο γονιός ταυτόχρονα με το παιδί
  • την άνεση ώστε το παιδί να μην κουραστεί όταν θα κάθεται μπροστά στην οθόνη
  • την ασφάλεια με την παρουσία του ενήλικα ιδίως στα μικρά παιδιά

Όλα τα παραπάνω αξιολογούνται και τροποποιούνται ανάλογα με τις ανάγκες πριν από την έναρξη μιας συνεδρίας.

N

Ποιος είναι ο ρόλος του ενήλικα;

Τα μικρά παιδιά που κάνουν θεραπείες από το σπίτι χρειάζονται την εποπτεία των γονέων τους, ειδικά στην αρχή του προγράμματος. Ο γονέας μπορεί να χρειαστεί να διδάξει στο παιδί τις βασικές δεξιότητες χρήσης του υπολογιστή που απαιτούνται για την τηλεπαρακολούθηση της συνεδρίας και να βοηθήσει το παιδί να προετοιμαστεί για τις συνεδρίες του. Ο ενήλικας εμπλέκεται σε:
1. εγκατάσταση του εξοπλισμού, της σύνδεσης & αντιμετώπισης προβλημάτων
2. έλεγχος συμπεριφοράς του παιδιού όπως απαιτείται ανά περίπτωση. Οι ενήλικες που είναι μαζί με το παιδί θα πρέπει να ακολουθήσουν τις οδηγίες του θεραπευτή για να προλάβουν προβλήματα συμπεριφοράς και να χειριστούν ανατρεπτικές συμπεριφορές.
3. έγκαιρη συγκέντρωση υλικού που απαιτείται για τη διεξαγωγή της συνεδρίας σύμφωνα με τις οδηγίες του θεραπευτή
4. ενημέρωση θεραπευτή για τυχόν αλλαγές στη διάθεση του παιδιού
5. ρόλο βοηθού θεραπείας για θεραπείες όπως η εργοθεραπεία ή για παιδιά που έχουν σημαντικές δυσκολίες στην αυτονομία τους στο πλαίσιο των τηλεθεραπειών
6. ε[ικοινωνία με τους θεραπευτές ή με την υπεύθυνη προγράμματος σχετικά με τον προγραμματισμό και τις αλλαγές.

N

Από τι εξαρτάται η επιτυχία της τηλεθεραπείας;

Η επιτυχία στην τηλεθεραπεία περιλαμβάνει αυτά που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της συνεδρίας αλλά και όλα όσα συμβαίνουν τον υπόλοιπο χρόνο (για τον οποίο οι γονείς δεν επιβαρύνονται οικονομικά). Οι θεραπευτές χρειάζεται να επενδύσουν επιπλέον χρόνο και οργάνωση υλικού προκειμένου να πετύχουν θετικά αποτελέσματα για τα παιδιά μέσω της τηλεθεραπείας. Σημαντικό μέρος της επιτυχίας της τηλεθεραπείας όπως στη δια ζώσης θεραπέια οι γονείς υποστηρίζουν το παιδί και συνεχίζουν την εξάσκηση στο σπίτι.
N

Ποιο είναι το κέρδος των οικογενειών από την εφαρμογή της τηλεθεραπείας;

  • Εμπλοκή παιδιών: Με τη χρήση νέων διασκεδαστικών εφαρμογών και ψηφιακών εκδόσεων υλικού που τα παιδιά ήδη γνωρίζουν, η τηλεθεραπεία είναι εξαιρετικά φιλική προς το παιδί. Τα σημερινά παιδιά είναι άνετα με τους υπολογιστές και την ψηφιακή μάθηση.
  • Συνέπεια παρακολούθησης: οικογένεια και θεραπευτές ωφελούνται σε σχέση με τον χρόνο και τις μετακινήσεις. Τα παιδιά συμμετέχουν στις θεραπείες με συνέπεια.
  • Παρακολούθηση γονέων: Η τηλεθεραπεία παρέχει τη δυνατότητα παρακολούθησης της συνεδρίας σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στους γονείς να βλέπουν την πρόοδό του παιδιού αλλά και τις δυσκολίες του καλύτερα.

Στόχος: η εξ αποστάσεως συνεδρία (τηλεθεραπεία) να αποτελεί έναν εναλλακτικό τρόπο θεραπευτικών προγραμμάτων όταν η φυσική παρουσία δεν είναι εφικτή

Ενημερώσου για την τηλεθεραπεία από έγκριτους διεθνείς ιστότοπους λογοθεραπευτών και εργοθεραπευτών:

American Speech Language Hearing Association

American Occupational Therapy Association

https://www.asha.org/Practice-Portal/Professional-Issues/Telepractice

https://www.rcslt.org/wpcontent/uploads/media/docs/Telehealth

Technology guidance

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε εάν και με ποιον τρόπο μπορεί να υποστηριχθεί ένα παιδί ή ενήλικος διαδικτυακά και υπό ποιες προϋποθέσεις.